You are currently viewing דיווח מציג את ההשפעה הפוטנציאלית של יצוא קנאביס על כלכלת ישראל

דיווח מציג את ההשפעה הפוטנציאלית של יצוא קנאביס על כלכלת ישראל

על פי הדיווח, ישראל עשויה לראות כ -70 מיליון דולר למשק שלה בשנה, הרבה פחות מהתחזיות הקודמות של עד מיליארד דולר.

 

מתן אפשרות לייצוא של מריחואנה רפואית תניב הכנסות למשק הישראלי הרבה פחות ממה שהציעו תחזיות קודמות, כך עולה מניתוח חדש של יועציו הכלכליים של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו.

שאלת היצוא הייתה הסוגיה האחרונה שטרם נפתרה מאז שממשלת ישראל החלה ברפורמה בתקנות נגד מריחואנה רפואית בשנת 2016. בציפייה לכך שבסופו של דבר יגיע אישור סופי, חקלאים ישראלים רבים השקיעו כספים לרכישת אדמות ולבניית תשתיות. משרד הבריאות בישראל, המעביד היתרים לגידול המריחואנה, קיבל כ -400 פניות מחקלאים ישראלים.

בדו"ח של המועצה הלאומית לכלכלה לאומית, שהושלמה לפני כשבועיים והוצג בפני מר נתניהו, נאמר כי תחת תרחיש אופטימי, ישראל תראה כ -70 מיליון דולר (250 מיליון ש"ח) שנוספו לכלכלתה היו הממשלה שמטילה את האיסור על מכירות עולמיות של מוצרי מריחואנה רפואית.

 

ניתוח קודם של הממשלה, שצוטט בהרחבה בדיון על מדיניות הייצוא של המדינה, גילה נתון גבוה בהרבה – ניתן להוסיף עד מיליארד דולר למשק הישראלי מדי שנה, נאמר בדו"ח שנכתב על ידי צוות של כלכלנים מאוצר ומשרדי בריאות וחקלאות.

 

כלכלני ראש הממשלה התמודדו גם עם שאלת צמיחת התעסוקה והעריכו כי ניתן ליצור 87-720 מקומות עבודה צנועים בענף המריחואנה.

 

למרות התועלות הכלכליות השוליות יחסית, הדו"ח החדש ממליץ לממשלה לסיים את האיסור על ייצוא קנאביס רפואי.

 

אבי שמחון, העומד בראש המועצה הכלכלית הלאומית, אמר בראיון כי "אנחנו לא מתעלמים מהמשמעות של 700 משרות חדשות וכמה מאות מיליוני שקלים." "היה חשוב לנו להחזיר את המספרים לארץ."

 

המספרים החדשים מבוססים על ניתוח של עסקאות סגורות וצפויות לסגור ועל ראיונות עם גורמים ממדינות המייבאות מריחואנה רפואית.

 

מר שמחון אמר עוד כי הניתוח שלו מפריך טענה חוזרת ונשנית לפיה יצוא מריחואנה רפואית עשוי להשפיע לטובה על המגזר החקלאי הנאבק בישראל. "התרת יצוא לא תביא למהפכה בחקלאות," אמר.

 

רפורמות של מריחואנה רפואית שנפתחו בשנת 2016 סייעו להציע תעשיית מריחואנה רפואית ביתית, כאשר 20 בתי מרקחת ברחבי הארץ מוכרים כעת מוצרי קנאביס לאנשים עם מרשמים. הכיסוי על ידי מבטחי הבריאות אינו מכסה עדיין מריחואנה רפואית, אך הדבר עשוי להשתנות בפעם הבאה שהמבטחים ידונו בהצעות הפוליסה שלהם.

מה שהמשיך לאשר את הייצוא היה התנגדותו של השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שטוען כי עלייה בייצור עשויה לגרום ליותר מריחואנה להסתיים בידי ארגוני הפשע. נתניהו הפסיק את הערכתו בנושא עד לשבוע שעבר, כאשר בחן את ההמלצות שהועברו על ידי המועצה הלאומית לכלכלה וקיבל את הסכמתו.

כתיבת תגובה